موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۶

روز بیستم | تلاوت قرآن


امام علی علیه السلام فرمود : کتاب پروردگار پاک و بلند مرتبه را فرا گیرید که همانا آن نیکوترین سخن و رساترین موعظه است. و درآن تفکر کنید که همانا قرآن بهار دلهاست و از نورانیتش شفاء بخواهید که همانا قرآن شفای دلهاست و تلاوتش را نیکو کنید که برترین قصه ها [در آن] است. تحف العقول ، ص150

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود : فرزندم! از خواندن قرآن غافل مشو که قرآن دلها را زنده می¬کند و انسان را‍ از زشتی و بدی دور می دارد. کنزالعمال ، حدیث 2768

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود : بر تو باد قرا ئت قرآن زیرا که خواندن قرآن کفاره گناهان و پوششی از آتش [دوزخ] و ایمنی از عذاب است. بحارالانوار ، ج92 ، ص17

(ابو عمرو زاذان) از دوستان امام علی علیه السلام بود که قرآن را با لحنی دلنشین می خواند. روزی (سعد خفّاف) به او گفت: " ای ابا عمرو! تو بسیار زیبا قرآن میخوانی ، بگو این صوت زیبا را از که آموخته ای؟ " ابو عمرو گفت : " در جوانی به شعر خواندن علاقه ی بسیاری داشتم". روزی امیرالمومنین مرا در حالی که شعر میخواندم دید ، فرمود: " چرا این آواز خوش را در تلاوت قرآن به کار نمی بری؟"  گفتم : " مولای من ! من کجا و تلاوت آیات نورانی قرآن کجا؟ به خدا سوگند از قرآن به جز آن چه در نماز میخوانم چیز دیگری بلد نیستم" . امام فرمود:" نزدیک تر بیا و در گوش من آهسته چیزی گفت که از آن سخن چیزی نفهمیدم. اما به خداوند سوگند که قدم از قدم برنداشته بودم که قرآن را با اِعراب کامل حفظ شدم و پس از آن ، هرگز محتاج نشدم که درباره ی قرائت قرآن از کسی چیزی بپرسم." بحارالانوار ، ج 41 ، ص256


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی