موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی

ابوحمزه ثمالی


شما هیچ کسی را نشان ندارید که محصول عمر چند هزار ساله‌اش را یک جا در اثر خشم آتش بزند! افرادی هستند که زندگی خودشان را می‌سوزانند، خودشان را انتحار می‌کنند، امّا بالأخره یک چیز محدودی‌اند. امّا کسی چند هزار سال عبادت بکند و محصول همه اینها را یک جا آتش بکشد، خیلی باید لجوج باشد! این به نام ابلیس و شیطان است.

چنین دشمنی، خون آشام که به خود رحم نکرده است، به خدا سوگند خورده است که ما را بگیرد و بگزد! با همه توانی که دارد، با خیل و رجلش؛ چنین انسانی که خطرناک است! این عدّو مبین است. ما با او روبرویم . ما اگر خلیفةُ‌‌ الله باشیم می‌توانیم او را طرد کنیم ، وگرنه تحت ولایت او هستیم . ممکن است عمری تحت ولایت شیطان باشیم معاذ الله و ندانیم چه کرده‌ایم وَ هُمْ یُحسَبُونَ أنَّهُمْ یُحسِنُونَ صُنعاً. لذا انسان از ذات أقدس إله مسئلت می‌کند: لا تُسَلِّطْ عَلَیَّ مَنْ لا یَرحَمُنی. خدایا! بر من و بر ما، بر خانه من و بر میهن من، بر مکتب من و دین من و قرآن من کسی که رحم نمی‌کند مسلّط نکن!
گاهی خداوند شیطان را بر افرادی به عنوان انتقام مسلّط می‌کند،

إنّا جَعَلْنَا الشَّیاطِینَ اُولیاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤمِنُونْ . إنّا أرسَلْنَا الشَّیاطِینَ عَلَی الکافِرینَ تَؤُزُّهُم.‎ْ أزّاً.کَذلِکَ نُوَلّی بَعضَ الظّالِمینَ بَعضاً.

همةاین آیات نشان می‌دهد که اگر کسی مورد قهر خدا قرار گرفت، ‌ممکن است خدا یک دشمن بی‌رحمی را بر او چیره کند.


در این دعاها عرض می‌کنیم: کسی که بر ما رحم نمی‌کند بر ما مسلّط نفرما! و یک سَپری که ما را حفظ می‌کند و برای همیشه باقی است برای ما قرار بده که از گزند حوادث تلخ مصون بمانیم . آن نعمت‌های خوبی را که قبلاً به ما دادی، از ما نگیر! و از فضلت رزق واسع ما مرحمت بکن! و ما را به حفظ خودت و حراست خودت حفظ بکن! وَ اکْلَأنِی بِکَلآءَ تِکْ . خداوند در شب و روز حافظ انسان است و این که فرمود: مَنْ یَکلَؤُکُمْ بِاللِّیلِ وَالنَّهارْ مِنَ الرَّحمن، چون کِلائَتی و حفظ و حراستی غیر از حراست الهی نیست!


باز مسئله حج بیت خدا مطرح است:
وَارْزُقنِی حَجَّ بِیتِکَ الحَرام فِی عامِی هذا وَ فِی کُلِّ عام وَ زِیارَةِ قَبرِ نَبِیّکَ وَ لا تُخْلِنی یا رَبِّ مِنْ تِلکَ المَشاهِدِ الشَّرِیفَه وَ المَواقِفِ الکَریمَه.
یعنی خدایا! توفیق زیارت خانه خودت و اعتاب مقدّسه و مشاهد مشرّفه را به ما مرحمت بکن!

غَفَرَ اللهُ لَنَا وَ لَکُمْ وَالسَّلامُ عَلِیْکمُ وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُه.


"آیة الله جوادی آملی"

ادامه دارد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی