موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی
۱۳ آبان ۹۲ ، ۰۸:۴۴

کتاب «مقتل الحسین» منتشر شد

کتاب مقتل الحسین (ع) برگرفته از کتاب معالم المدرستین، تالیف علامه سید‌ مرتضی عسکری به همراه مقدمه‌ای به قلم استاد حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان به چاپ رسید.

در این کتاب که توسط موسسه ایمان ماندگار به چاپ رسیده، به نقل و بررسی حوادث منجر به حادثه‌ عاشورا از لحظه‌ مرگ معاویه و جانشینی یزید بن معاویه پرداخته شده است. ماجرای عدم بیعت امام، دعوت مردم کوفه، پیمان‌شکنی آنان، ماجرای حر بن یزید ریاحی، حوادث شب عاشورا و ظهر عاشورا و سرانجام حرکت پیامبرگونه‌ امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، پس از حادثه‌ ظهر عاشورا از دیگر مطالب مقتل‌الحسین است.

 در این کتاب که به سبک نگارشی سایر مقاتل به رشته‌ تحریر درآمده است، علاوه بر کثرت استناد به کتب دست اول تاریخی، از منابع و کتب اهل سنت استفاده شده است. همچنین به جهت اینکه مرحوم علامه‌ عسکری(رض) مورخی برجسته و متخصص در زمینه‌ تاریخ اسلام بوده‌اند، مقتل‌الحسین با نگاه خاص و دقیقی نوشته شده است. حتی چگونگی ذکر ترتیبِ حوادث نیز آگاهانه و با نگاهی محققانه صورت گرفته است.

مقتل‌الحسین، مولف گهگاه در لا‌به‌لای نقل حوادث، با عبارت «مولف گوید...»، به بیان نکاتی دقیق و تذکراتی محققانه پرداخته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی