موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۳۱

روز بیست و سوم | گناه


سوره ی توبه، آیه 63: "آیا نمی دانند که هر کس با خدا و رسولش دشمنی کند، آتش جهنم برای اوست که در آن جاودانه خواهد ماند"


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: "ای اباذر! به کوچکی گناه، نگاه مکن بلکه به بزرگی کسی که نافرمانی اش را کرده ای نگاه کن."


امام صادق علیه السلام فرمود: "هنگامی که کسی گناه می کند در دلش نقطه سیاهی خروج می کند. حال اگر توبه کند آن نقطه سیاه پاک می شود. اما اگر باز هم گناه کند آن نقطه سیاه بزرگتر می شود تا سراسر قلبش را فرا می گیرد و از آن به بعد هرگز رستگار نمی شود"


مردی که فکری کردن به گناه  و لذت آن، وجود او را تسخیر کرده بود، نزد امام حسین علیه السلام آمد تا چاره ای برای مشکل خویش بیابد. به امام گفت: "یابن الرسول الله! من شخص گناه کاری هستم و نمی توانم خود را از بند معصیت رهایی بخشم. مرا پندی دهید تا بتوان خود را از برابر گناه نگاه دارم."


امام به او فرمود: "به پنج سفارش عمل کن. آنگاه هر گناهی خواستی انجام بده: اول، از روزی خدا نخور. دوم، از ولایت و قلمرو سلطنت پروردگار بیرون برو. سوم،جایی را پیدا کن که خدا تورا نبیند. چهارم، آن هنگام که ملک الموت برای ستاندن جان تو آمد، اگر توانستی، او را از خود دور کن و آخر اینکه وقتی، تو را ندا دادند داخل دوزخ شو، داخل آتش نرو. آنگاه هر گناهی که مایلی، انجام بده."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی