موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی


دلدادگان حضرت دوست چه شب ها و روزها با کلماتی که از قافله ‌سالاران راه عشق آموخته ‌اند، خدا را خوانده‌اند و صدا زده‌اند. از جمله این کلمات ناب، دعاهای کوتاه و آسمانی روزهای ماه مبارک رمضان است که از ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم صادر شده است. این دعاها گرچه کوتاه هستند اما وقتی در بیان عارفی عامل جاری می‌شود آنگاه می‌بینید چگونه با هر فراز گویی رمزی گشوده می‌شود. 

در و دیوار مسجد قندی تهران نیمه شب‌های پر برکت ماه مبارک رمضان سال 1409 هجری قمری را در خاطر دارد که چگونه معارفی عمیق از روح بلند و متعالی عارف بزرگ، حجة‌الاسلام و المسلمین سید «علی نجفی یزدی» رحمه‌الله علیه در قالب الفاظ و کلمات و در حد درک مستمعین تنزل می‌یافت تا ماه آنان را نو کند و رمضانی دیگر برای آنان رقم زند. 

این بزرگوار خود می‌گوید: از خداوند تقاضا می‌کردم که خدایا، به کرمت پرده‌ای از این دعاها و اذکار برای ما بردار... خواب دیدم آفتاب از دریچه‌های مسجد تابید، داشتم قالب تهی می‌کردم... فقط در خواب متوجه شدم اگر عُشر یک پرده برداشته شود، اینگونه می‌شود.

«کتاب سری از عشق» که توسط "موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس‌الشموس" مجموعه سخنرانی‌های آن عارف وارسته است که اکثر آنها در باب دعا و توحید است و تأثیر نورانیت این شب‌های پربرکت در فضای روحانی کلام پربار ایشان مشهود است. ایشان دعای هر روز را نیمه شب پیش از آن روز شرح و بسط می‌داد و این خود فرصتی مغتنم بود تا طالبان معرفت با شنیدن نکات دقیق مطرح شده در هر فراز، روزی متفاوت را برای خویش رقم بزنند. به فرموده‌ خودشان: دعاهای هر روز ماه مبارک رمضان دعاهایی لقمه شده، کوتاه و فشرده است.

مطالعه این کتاب در این شب‌های مبارک که موسم دعا و بهار نیایش است، می تواند افقی تازه پیش روی خوانندگان بگشاید و ماه مبارک رمضان و به ‌ویژه لیالی قدر را بر آنان مبارک‌ تر گرداند. علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با مدیر فروش موسسه مطالعاتی شمس الشموس و با تلفن 09125356917 و یا 88454748 تماس حاصل فرمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی