موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی

برلیانت بزرگمهر، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگویی با تأکید بر تغذیه صحیح روزه‌داران در ماه مبارک رمضان گفت: سحری یکی از وعده‌های اصلی روزه‌داران در ماه رمضان است که افراد باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 وی یکی از عادات بد روزه‌داران را حذف وعده سحری عنوان کرد و افزود: به روزه‌داران توصیه می‌شود تا حد امکان وعده سحری را حذف نکنند چرا که بدن نمی‌تواند به مدت طولانی مواد قندی و نشاسته را ذخیره کرده و به همین دلیل فرد در طول روز دچار افت قند خون می‌شود.

 این مشاور تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: با حذف سحری بدن نمی تواند کربوهیدراتی را که ساعت ها پیش دریافت کرده را حفظ کند به همین دلیل عوارض افت قندخون او را در طول روز با مشکلاتی مواجه می کند.

وی سردرد، سرگیجه، بی‌حوصلگی، بی‌میلی به کار، افت انرژی و عصبی‌شدن را از عوارض کاهش سطح کربوهیدرات‌ها (مواد قندی و نشاسته‌ای) برشمرد و گفت: ازطرفی سلول‌های عصبی از مواد کربوهیدراتی انرژی می‌گیرند و وقتی فرد از سحری استفاده نکند در موقع افطار برای خوردن مواد پرکالری حریص شده و در افطار پرخوری می‌کنند، به همین دلیل وعده سحری حتما باید در برنامه تغذیه افراد گنجانده شود.


منبع: شبستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی