موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به جوانان: سعی کنید از این فرصت ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را بکنید .می دانید که فلسفه اصلی روزه حاکمیت عقل انسان برهوای نفس انسان است .هوای نفس سرکش انسان را به وادی های خطرناک می کشاند .



حضرت آیت الله مکارم شیرازی در رهنمودی به جوانان اظهار داشت: بهترین دوران زندگی انسان ، دوران جوانی است؛ جوان دراین دوران هم دارای نیرو، نشاط ، اراده ،تصمیم وهم انگیزه است.

وی گفت: بهترین کارها برای این دوران خودسازی ازنظرعلم ، دانش معرفت ،اخلاق وپاکی است وبهترین راه برای رسیدن به این مقصد توجه به خدا و برنامه های دینی مخصوصا برنامه های روزه ماه مبارک رمضان است . بنابراین در بهترین دوران و بهترین هدف ها بهترین وسیله همین کار است که الآن درپیش دارید .

وی افزود: جوانان عزیز دل های شما پاک ونورانی است اگر آلودگی هم پیدا شود ،آلودگی سطحی است شما بهتر ازدیگران می توانید به مقام قرب خداوند برسید وشما بهتراز دیگران می توانید راه سعادت را طی کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان هرچه می شود در جوانی می شود، عالم ، دانشمند ،فقیه ، گوینده ،نویسنده ، سیاستمدارهمه این ها درجوانی است، یادآور شد: خود ما هم دربحث های علمی از ذخیره های دوران جوانی مان تدریس واستفاده می کنیم؛ بنابراین من همه شما را فرزندان خودم می دانم وعرض می کنم ، فرزندان عزیزم سعی کنید از این فرصت ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را بکنید .می دانید که فلسفه اصلی روزه حاکمیت عقل انسان برهوای نفس انسان است .هوای نفس سرکش انسان را به وادی های خطرناک می کشاند .

آیت الله مکارم شیرازی درمورد این که چگونه جوانان می توانند به درک کامل تری ازماه مبارک رمضان برسند،گفت: یکی ازبرنامه ها درماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است؛ جوانان عزیز قرآن را تلاوت کنند ، البته نه این که تند بخوانند و رد شوند بلکه باید به معانی قرآن توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترجمه های زیادی از قرآن شده ما هم ترجمه های خوبی ازقرآن داریم .کنارقرآن خواندن ترجمه را هم بخوانند ، بیندیشند و فکر کنید این که کیست سخن می گوید ،خدا دارد سخن می گوید ،مخاطب کیست؟ شما عزیزان مخاطب هستید تا به حقیقت مفاهیم قرآن برسید که بهترین راه برای اصلاح خویشتن است.

آیت الله مکارم شیرازی درپایان دررهنمودی خطا ب به جوانان فرمودند: امشب رو به درگاه خدا بیاورید وبعد ازنماز بگویید خداوندا ماه تو شروع شد؛ ماه رمضان ماه ضیافت الله وماه میهمانی خداست تو میزبانی. ماهم میهمان ، مابه اندازه توانمان کار می کنیم ولی توبه اندازه کرمت ، لطف وعنایت که داری با ما رفتار کن ما با تو معاهده می بندیم که احترام این ماه را حفظ کنیم تو هم هرچه کرم داری برای حل مشکلات وگرفتاری های ما از نظر تحصیلات ،زندگی ،ازدواج ،کار و کسب وهمه چیز به ما عنایت کن . مطمئن باشید اگرخودتان را به خدا بسپارید و از او کمک بخواهید، مشکلاتتان حل می شود .من به همه بخصوص جوانان دعا می کنم .

وی تصریح کرد: من عرضه می دارم، خداوندا به عظمت مقامت و صفات اسمای حسنایت وعظمت اولیایت قسم می دهم این جوانان ما را از شر شیاطین و وسوسه گران و حوادث ناگوار حفظ کن وهمه را دراین ما میهمانی رمضان شرکت بده وآنچه لایق مقام خودت است درباره آنها رفتار کن ومشکلاتشان را حل بفرما

 

 منبع:صدای آزاد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی