موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی

مراسم معنوی دعای کمیل این هفته نیز مانند گذشته سحرگاه جمعه در حرم سید الکریم با نوای حاج منصور ارضی برگزار شد.



در این مراسم حاج منصور ضمن خواندن دعا به نکاتی هم اشاره کرد که گزیده آن را می خوانید؛

*صفات عجیبی را در مورد حضرت عسکری بیان کرده اند. چه در زیارات و سلام ها، چه در مقام امامتشان، بهترین اینها همان است که خودشان فرمودند السلام علیک یا امام الفائزین، السلام علیک یا رکن المومنین.

*اگر کسی بخواهد بداند که مومن است یا نه، باید ببیند ایمان او به کجا ختم می شود، در اعمال آنچه خواسته نفس اوست انجام می دهد؟ یکی از مشکلات پیچیده جامعه ما سر این است که می گوییم ایمان داریم ولی عمل نمی کنیم.

*خودمان باید ایمان داشته باشیم، اینکه در شناسنامه ما بنویسند مسلمان یک موضوع است ولی اینکه دین در ما باشد یک موضوع دیگری است، اگر امام عسکری در وجودت باشد باید دنیال این باشیم ببینیم حضرت چه گفته است.

*دسته دسته وارد دین می شوند ولی ذره ذره هم در وجودشان دین موجود نیست، چه کسانی رکن ایمانشان امام حسن عسکری است، ما چقدر امام حسن عسکری را شناختیم و برای او عزاداری می کنیم؟

*ما باید خودمان را بررسی کنیم، این چه ایمانی است که ما داریم؟

*امام جواد و امام هادی چهل سال داشتند که شهید شدند ولی امام حسن عسکری را در 28 سالگی زهر دادند تا مگربتوانند از تولد امام دوازدهم جلوگیری کنند، ایشان را در سخت ترین شرایط زندانی کردند حتی زن هایی که رفت وآمد داشتند همگی جاسوس بودند.

*حداقل از دور امامت را بشناس نمیخواهد نزدیک بروی، چقدر حضرت سختی کشید، دشمن روایت دوازده امام را می دانست، اما ما همیشه دشمن را احمق فرض کردیم، الان دشمنان بهتر از ما می دانند که کدام هیئت و یا کدام نوکر موثرتر است و اگر بتوانند می روند اذیت می کنند آن نوکر امام حسین را که او را بهم بریزند، اصلا ما نمیدانیم چه خبر است، حالا این نوکر امام حسین باید بیاید و ثابت کند که به خدا می خواستند اذیت کنند، ببینید رادیو اسرائیل چه می گوید در مورد نوکر امام حسین؟ همین کسانی که پای منبر من نشسته اند و سینه زدند، می نشینند و تحلیل می کنند که باید این کار را می کرد! نباید این کار را میکرد، تمام اجر محرم صفر  خود را دادی رفت با این حرف هایی که پشت سر طرف گفتی.

*دشمن کار می کند تا بفهمد چه عناصری موثر بودند برای پیروزی انقلاب تا آنها را ترور شخصیت کند، هر چیزی ما داریم از محرم وصفر است.

*زهر را توسط ندیمه ها و عناصر نفوذی که داشتند به حضرت دادند، روضه اصلی این است که امام عسکری را نشناخته از این دنیا می رویم.

*دشمن می داند که ضربه ای که خورده است از این هیئت هاست، این سینه زنی ها روشنگری است، این است که از چای ریز هیئت تا مداح هیئت همه را می زند، برخی هم بی توجه اند چند تا غیبت کردی؟ هر غیبتی هم برابر هقتاد زناست. بعد می آییم اینجا می گوییم الهی العفو هیچ اشکی نداریم و خسته می شویم بلند می شویم می رویم خانه.

*قبل از انقلاب دعای کمیل در صحن مصلی که مقبره بود برگزار می شد، یک شب یک آقایی داد می زد در دعا امام زمان بیا... دیوانه ای بلند شد رفت به او گفت: امام زمان بیاید که او را دست بسته تحویل ساواک بدهی؟ آن زمان اوج بگیر بگیر بود، الان امام زمان برای چه بیاید؟ تو یک گره ای داری که اگر آن را حل بکند دیگر نمی آیی بگویی یاابن الحسن بیا، پس بگذارید این گره باشد تا آبرو ریزی نشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی