موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیدالله شیرمردی، با اشاره به برنامه‌های ستاد نماز جمعه تهران در روز عید فطر و برگزاری نماز عید خاطرنشان کرد: در صورت اعلام روز جمعه به عنوان روز عید فطر، نماز عید به امامت مقام معظم رهبری و با حضور میلیونی مردم مومن و روزه‌دار در مصلای دانشگاه تهران اقامه خواهد شد. 

وی ادامه داد: درب‌های مصلای دانشگاه تهران از زمان اذان صبح بر روی نمازگزاران باز است و حتی می‌توانند نماز صبح خود را در این مکان بخوانند. 

شیرمردی درخصوص تدابیر اتخاذ شده برای حمل و نقل مردم به محل برگزاری نماز عید گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان قطار شهری هر پنج دقیقه یک قطار به سمت ایستگاه‌هایی که محدوده برگزاری نماز عید فطر است حرکت می‌کند و درخواست ما این است که نمازگزاران درصورت امکان از مترو استفاده کنند. همچنین در ایستگاه‌های مترو صد‌ها دستگاه ون مستقر شده که مردم را به محل برگزاری نماز می‌رسانند. 

رییس ستاد نماز جمعه تهران با بیان این‌که «بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو از نقاط مختلف تهران برای انتقال نمازگزاران به دانشگاه تهران درنظر گرفته شده است» افزود: همچنین با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی از ساعات اولیه صبح اتوبوس‌های بی‌آر‌تی نمازگزاران را به محل برگزاری نماز منتقل خواهند کرد که مجموعه این اقدامات سبب سهولت در انتقال مردم و جلوگیری از ایجاد ترافیک خواهد شد. 

وی همچنین با توصیه به نمازگزارانی که قصد دارند با خودروی شخصی به محدوده برگزاری نماز عید فطر حرکت کنند، ‌گفت: برای خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران، راهور تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی و کمیته حمل و نقل پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادند و خیابان‌های محدوده محل برگزاری نماز را به صورت مورب برای پارکینگ خودروهای شخصی درنظر گرفته‌اند. 

شیرمردی همچنین یادآور شد: از نمازگزاران عزیز که می‌خواهند با خودوری شخصی برای برگزاری نماز حضور پیدا کند درخواست می‌کنیم به تذکرات پلیس و عوامل ستاد برگزاری مراسم نماز عیدفطر توجه و همکاری لازم را داشته باشند. همچنین نمازگزاران از آوردن اشیای حجیم خودداری کنند و تنها یک زیرانداز مناسب و مُهر با خود بیاورند چون امکاناتی که درنظر گرفته شده تا خیابان بلوار کشاورز و برخی خیابان‌های اطراف دانشگاه است. 

رییس ستاد اقامه نماز جمعه تهران افزود: در شب عید اطلاعات مورد نیاز و اطلاع‌رسانی دقیق از طریق شبکه تهران و سایر شبکه‌ها در خصوص مسیرهای حرکت خودروها، محل قرار گرفتن برادران و خواهران و سایر اطلاعات برای مردم عزیز توضیح داده خواهد شد. 

وی با بیان این‌که «برنامه‌های ستاد برگزاری مراسم نماز عید فطر از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع می‌شود» گفت: پیش‌بینی این است که نماز در ساعت ۸:۱۵ اقامه شود و قبل از آن نیز قرائت قرآن کریم، دعای ندبه، ابتهال‌خوانی و برخی برنامه‌های دیگر درنظر گرفته شده است اما از آنجا که ابتدا نماز اقامه می‌شود بعد دو خطبه نماز ایراد می‌گردد لذا توصیه می‌شود مردم در همان ساعت اولیه در محل برگزاری نماز واقع در دانشگاه تهران حضور پیدا کنند. 

شیرمردی در پایان افزود: استفاده از تمامی خدمات حمل و نقل نمازگزاران در روز عید فطر در بخش مترو، اتوبوس و تاکسی‌های ون به صورت رایگان خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی