موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی


سوره ی اعراف، آیه 128: "زمین از آن خداست و به هر کس از بندگانش که بخواهد می دهد و سرانجام از آن متقین است."


سوره ی طلاق، آیه 3: "هر کس از خدا پروا کند برای او گریزگاهی [از مشکلات] قرار می دهد و از جایی که نمی داند به او روزی می رساند."

 

سوره ی اعراف، آیه 35: "پس هر کس پرهیزگاری کند و خود را اصلاح نماید، نه بیمی بر اوست و نه اندوهی" 


امام هادی علیه السلام فرمود: کسی که از خدا پروا داشته باشد، از او پروا می کنند و هر کس از خدا اطاعت کند، مورد اطاعت واقع می شود و هر کس که از آفریننده فرمان بَرَد، از خشم آفریدگان باکی نخواهد داشت و کسی که آفریدگار را به خشم آورد، یقین کند که خشم آفریدگان بر او روا خواهد شد.


روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم از محلی می گذشتند، دیدند تعدادی از جوانان مشغول مسابقه و زور آزمایی هستند. آنجا سنگ بزرگی بود که هر کدام آن را به قدر توانایی خود حرکت می داد. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم پرسید: «چه می کنید؟» گفتند: «زور آزمایی می کنیم تا بدانیم که کدامیک از ما نیرومندتر است.» فرمود: «مایلید من بگویم کدامتان از همه قوی تر هستید؟» عرض کردند: «بله یا رسول الله! چه بهتر که پیامبر اسلام بگوید چه کسی قوی تر است.» پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: «از همه نیرومندتر کسی است که تقوا پیشه کند و هرگاه از چیزی خوشش آمد، علاقه به آن چیز وی را به گناه و مخالفت حق وادار نکند و هرگاه عصبانی شد، طوفان خشم او را به سمت گناه نکشاند. بحار الانوار، ج 75، ص 28.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی