موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی

دکتر مهدی زبیری، با بیان اینکه زخم معده و زخم اثنی عشری و سوء هاضمه قابل کنترل و درمان بوده، افزود: در اینگونه افراد منعی برای گرفتن روزه وجود ندارد.

وی گفت: در این بیماران می توان داروهای تجویز شده را در ماه رمضان تعدیل و یا درمان آنها را به بعد از ماه رمضان موکول کرد تا این افراد بتوانند به راحتی در این ماه روزه بگیرند.

این فوق تخصص گوارش و کبد، افزود: در خصوص بیماران پیوند کبد نیز نمی توان تجویز به نگرفتن روزه کرد و این افراد بهتر است با مرجعه به پزشک معالج خود در این خصوص تصمیم گیری کنند.

زبیری تاکید کرد: روزه برای بسیاری از بیماران از جمله بیماران مبتلا به «کبد چرب» و «کرون» بسیار مفید نیز هست، زیرا در افراد مبتلا به «کبد چرب» روزه موجب کاهش وزن شده و تنظیم وضعیتی برای بدنی است که در ماه های دیگر سال به پرخوری پرداخته است.

به گفته این فوق تخصص گوارش و کبد افرادی که مبتلا به بیماریهای پیشرفته کبدی و سرطانی، سوء تغذیه شدید و همچنین بیماری های گوارشی پیشرفته هستند، باید از گرفتن روزه اجتناب کنند. 

منبع: پارسینه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی