موج وبلاگی آهنگِ بندگی

موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
موج وبلاگی آهنگِ بندگی
طبقه بندی موضوعی

شهرداری شهر «مونتروژ» در فرانسه موظف شد، مکان مناسبی را به مسلمانان اختصاص دهد تا نمازهای یومیه و عبادات خود را در ماه مبارک رمضان در این مکان به جا آورند.

دادگاه منطقه «سرژی پونتواز» در شمال پاریس به دنبال شکایت انجمن مسلمانان مونتروژ، شهردار منطقه را محکوم کرد، طی 24 ساعت نمازخانه‌ای را برای ادای فرایض ماه مبارک رمضان در اختیار مسلمانان بگذارد. 

شهردار مونتروژ همچنین موظف شد، مبلغ هزار یورو در اختیار مسلمانان بگذارد تا بتوانند به وسیله آن هرچه بیشتر و بهتر به امورات خود رسیدگی کنند.

مسلمانان مونتروژ که مدت‌ها بود از داشتن مکان ویژه‌ای برای اقامه نماز محروم بودند، بارها از شهردار منطقه درخواست کرده بودند مکانی را برای این منظور به آنان اختصاص دهد.

اما شهردار این منطقه از سال 2007 هر بار با دستاویز قرار دادن لزوم لائیسیته و مسائلی مانند آن، از این امر سرباز می‌زد و در توضیح هم توجیه می‌کرد که مسلمانان تنها جمعیت اندکی از ساکنان مونتروژ را تشکیل می‌دهند و علاوه بر این نمازخانه‌ای نیز برای آنان در شهر مجاور یعنی «بنیو»(Bagneux) وجود دارد.

مسلمانان نیز که از شهرداری در رابطه با احیای این حق خود درمانده شدند، در نهایت تصمیم گرفتند، به دادگاه پونتواز مراجعه و از این سازمان در این‌باره شکایت کنند.

یادآور می‌شود، شهر «مونتروژ» (Montrouge) در شهرستان «او ـ دو ـ سن» در ناحیه «ایل ـ دو ـ فرانس» واقع شده است و نزدیک به 45 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:ایکنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی